Uskoro ćete na koncerte ići tako da svom avataru odjenete najljepši kostim i upalite VR uređaj

Virtualni koncerti i festivali su neizbježna budućnost glazbene, ali i gaming industrije.

26-godišnji DJ i producent Marshmello je privukao milijune virtualnih posjetitelja u sklopu njegovog desetomonitnog koncerta unutar videoigre Fortnite.

Neslužbeni podaci govore o brojci od oko 10 milijuna igrača Fortnitea koji su istovremeno bili “unutra” i prisustvovali koncertu američkog glazbenika, što bi ujedno značilo i da je taj događaj srušio dosadašnji rekord ove besplate videoigre po broju igrača koji su se istovremeno nalazili u njoj.

Za usporedbu, Guinessova knjiga rekorda kao najposjećeniji koncert ima onaj Roda Stewarta u Brazilu za koji se procjenjuje da mu je 1994. prisustvovalo 4.2 milijuna ljudi.

Na području Pleasent Parka, dizajneri ove popularne videoigre su postavili pozornicu, rasvjetu, bogatu scenografiju i oslobodili prostor za igrače/posjetitelje koji su ispred virtualnog Marshmella mogli plesati, skakati i lebdjeti zajedno sa svojim oružjima. Napadi i korištenje oružja je za vrijeme koncerta bilo onemogućeno.

Fortnite je tako još jednom pokazao kako njegovi ključni ljudi jako dobro razumiju važnost integracije popularne kulture koja je pomogla lansirati ovu uspješnicu u jednu od najrelevantnijih izdanja u zadnje dvije godine. S druge strane je ovaj događaj poslužio i kao validacija mlade industrije specijalizirane za organizaciju virtualnih događanja.

Ne samo da će brojni izvođači uz korištenje proširene i virtualne stvarnosti koncerte moći održavati iz jednog mjesta, već će publici biti omogućeno da iz svojih domova prisustvuju na događanjima o kojima do tada nisu mogli ni sanjati. Osim toga, ovakav model je ujedno i novi izvor prihoda za videoigre. Fortnite je na dan održavanja Marshmellovog koncerta zabilježio visoke prihode od prodaje kostima ili primjerice Marsmello maske koja je koštala 15 dolara.

Analitičari su procijenili da je taj dan Fortnite zaradio oko 30 milijuna dolara u usporedbi s uobičajenim okvirom od pet do deset milijuna dolara.

Kompanije poput AltspaceVR-a zadnjih nekoliko godina razvijaju koncept posjećivanja virtualnih događanja uključujući i nastupe komičara i glazbenika Reggieja Wattsa. High Fidelity organizira virtualni festival “Future Lands” dok Oculus Venues korisnicima omogućuje da iz svoje fotelje posjećuju koncerte i sportska natjecanja.

Visualise vam je tako omogućio video u 360 stupnjeva u sklopu kojeg se možete nalaziti na pozornici zajedno s bendom, što su primjerice napravili u sklopu koncerta Kasabiana u O2 areni.

MelodyVR je još jedna od kompanija koja radi prijenose koncerta u 360 stupnjeva što su pokazali na koncertu Post Malonea u Dallasu.

Coachella je još 2017. predstavila aplikaciju koja posjetiteljima ovog popularnoj festivala omogućuje da zaroni u svijet proširene stvarnosti.

Razvojem imerzivne tehnologije kao i njenom većom dostupnošću (prije svega cjenovno) ovakvi projekt će zaživjeti u puno većoj mjeri nego što je to danas kada ovo još uvijek nije masovno popularan način slušanja glazbe uživo.

Iskustvo konzumiranja žive glazbe putem virtualne stvarnosti ili videa od 360 stupnjeva još ne može zamijeniti iskustvo slušanja vaših omiljenih izvođača uživo.

Ipak, Fortnite generacija u sve većoj mjeri prihvaća druženje u virtualnoj stvarnosti kao društveno prihvaljivu normu koja će uskoro postati i standard pa je za očekivati da će se socijaliziranje još više preseliti u domenu virtualnog gdje ćete sa svojim avatarom odlaziti na virtualne kave, partije nogometa, utakmice i koncerte.

Tada na scenu stupa industrija zabave koja će ponuditi sadržaj za stvarnu publiku koja će trošiti stvarne novce na eventove koji će biti ekvivalent onima organiziranima u materijalnom svijetu. U sklopu toga su svakako i koncerti.

Generacija Z ne pridaje ništa manje značenja virtualnim druženjima i aktivnostima u odnosu na ona u materijalnoj stvarnosti.

Uvođenjem brojnih interaktivnih elemenata poput plesa, grljenja i izražavanja emocija putem emoticona, proizvođači približavaju iskustvo slušanja stvarnog koncerta s iskustvom gledanja istog kroz VR uređaj ili putem igranja videoigre. Iako ne zvuči realno da ovakav način konzumiranja žive glazbe može zamijeniti adrenalin koji se povezuje sa stvarnim odlaskom, publika koja neće imati tu privilegiju će vrlo rado iskoristiti i ovaj način posjećivanja koncerata.

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s

%d blogeri kao ovaj: